GETEST. Welke datingsite werkt het best?

Singles die online naar de Ware Liefde op zoek gaan, riskeren verloren te lopen in het grote aanbod en de ingewikkelde inschrijvingsprocedures. Wij maakten een profiel aan en legden zeven datingsites onder de loep. Op de site lichten we een tipje van de sluier op, maar in de weekendbijlage van Het Nieuwsblad van zaterdag 14 februari komt je te weten hoe goed Zoosk, You for Me, Rendez-Vous en Elite Dating werken.

14/02/2015

Parship
Slogan: ‘Vind de partner die echt bij je past’.
Inschrijfprocedure: Erg uitgebreid en heel persoonlijke vragenlijst.
Gebruiksvriendelijkheid: Vlot, alles wijst zichzelf uit. Overzichtelijk en serieus.
Profiel: Erg gedetailleerd, aangevuld met open zelf in te vullen vragen.
Aanbod: De partnersuggesties intrigeren en houden steek. Er is geen overload. Het aantal zit net goed. Genoeg keuze, niet te veel.
Zoeken: Kan geavanceerd op matching-punten en afstand. Filteren kan op extra criteria.
Prijs: 29,19 euro voor zes maanden.
Conclusie: Berichten sturen en zoekfuncties gebruiken kan enkel mits betaling. Een foto wordt pas vrijgegeven wanneer je daar zelf voor kiest. Ook je naam blijft verborgen. Discretie is heel belangrijk. Berichten lezen kan en wekt de interesse. Niet goedkoop. Zelfs met het goedkoopste abonnement kan je geen foto's bekijken.
8/10

Twoo

Slogan: ‘Meet new people’.
Inschrijfprocedure: Heel makkelijk en vlot. Je vult in waar je zelf zin in hebt.
Gebruiksvriendelijkheid: Aangenaam. Een klein beetje overweldigend.
Profiel: Feiten, aangevuld met persoonlijkheid, uiterlijk, compabiliteit.
Aanbod: Heel gevarieerd en groot.
Zoeken: Volgens oppervlakkige criteria.
Prijs: 5,99 euro voor zes maanden.
Conclusie: Een basisprofiel aanmaken kan zonder te betalen. Tegen betaling zijn er allerlei manieren om je profiel te boosten of meer mensen te leren kennen. Je krijgt meldingen van iedereen die je profiel bezoekt, maar wanneer je zelf wilt kijken, moet je de creditkaart bovenhalen. Chatten kan wel gratis. Bladeren door profielen gaat makkelijk en snel. Je krijgt foto's en basisinfo te zien. De nadruk ligt op foto’s.
7/10

Be2
Slogan: ‘Vindt de perfecte match voor u’.
Inschrijfprocedure: Meerkeuzevragen, simpel, zelf te kiezen hoeveel je toevoegt.
Gebruiksvriendelijkheid: Vlot, makkelijk en overzichtelijk.
Profiel: Basisinfo, aangevuld met lifestyle, en – beperkt – levensopvattingen.
Aanbod: Heel groot. Ik krijg alle soorten mannen aangeboden en verdrink in de overload. Volgens het programma pas ik met elke man goed samen, op basis van mijn haarkleur en woonplaats.
Zoeken: Kan op verschillende, oppervlakkige, criteria.
Prijs: 29,90 per maand voor zes maanden.
Conclusie: Ik word overstelpt met berichten en foto’s. Berichten kan je enkel lezen na betaling. Foto's kan je enkel zien wanneer je er zelf vrijgeeft. Er is geen beginnen aan. Het aanbod is te groot. De interesse klein.
4/10

ZO DEDEN WE DE TEST

DE SELECTIE

Na een kleine zoektocht online werden zeven datingsites geselecteerd. Van alle slag: van sites waarop een grote som moet worden betaald vooraleer je contact kan maken met mogelijke partners, tot sites waarop heel veel gratis kan en waar enkel voor extra opties betaald moet worden.

DE METHODE

Op de zeven websites werd eenzelfde profiel aangemaakt. Met dezelfde personalia, dezelfde interesses, voorkeuren en zoekcriteria.

Onze score is gebaseerd op een persoonlijk oordeel dat werd gevormd door het aftoetsen van een aantal criteria. Bij het aanmaken van een profiel werd gekeken naar de eenvoud van de inschrijvingsprocedure. Hoe makkelijk en snel verloopt dat en welk profiel wordt daaruit gedistilleerd? Daarnaast werden de gebruiksvriendelijkheid en de zoekfunctie vergeleken. Uiteraard werd ook rekening gehouden met het aanbod van contacten en de mate waarin die overeenkwamen met waarnaar we op zoek waren. Tenslotte vergeleken we de prijs voor een abonnement van zes maanden waarbij we telkens het goedkoopste abonnement selecteerden.

CONCLUSIE

Wie op zoek is naar de Ware Liefde, ziet zijn kansen evenredig stijgen met het aantal profielvragen dat hij invult en is beter af op sites waar de nadruk niet onmiddellijk op de foto's ligt. Geduld is dan een mooie zaak. Is het je om een simpele wip te doen? Verspil dan niet te veel tijd en ga voor de websites waar de nadruk op de foto's ligt.


Bron:Nieuwsblad



03/01/2011
Mannen en vrouwen laten zich niet afschrikken wanneer blijkt dat de persoon met wie ze een afspraakje hebben, geen werk heeft. ..
15/05/2014
Zes uur: zo lang zouden vrouwen erover doen om zich klaar te maken voor een avond waarvan ze weten dat hij wellicht in bed zal eindigen. Want eens vrouwen beslist hebben ‘dat het zover is’,..
14/02/2015
Singles die online naar de Ware Liefde op zoek gaan, riskeren verloren te lopen in het grote aanbod en de ingewikkelde inschrijvingsprocedures. SHE maakte een profiel aan en legde  dating..
14/08/2012
In een prille relatie kijkt zowel de man als de vrouw uit naar de allereerste liefdesverklaring, maar wat is nu het geschikte moment om ‘Ik zie je graag’ over je lippen te laten rollen? ..