Gent -
Het aantal mensen dat elke maand de datingsite Twoo.com bezoekt, is op een half jaar tijd bijna verdubbeld. Met 8 miljoen unieke bezoekers per maand is de site, die werd opgericht door Gentenaars Lorenz Bogaert en Toon Coppens van Massive Media, de tweede grootste ter wereld. Bovendien opende het duo een kantoor in Londen.
Met Netlog waren de Gentenaars Lorenz Bogaert en Toon Coppens pioniers inzake sociale media. Maar het succesvolle Facebook dwong Netlog in de positie van het kleine broertje. Bogaert en Coppens bleven niet bij de pakken zitten en vonden een nieuw gat in de digitale markt: datingsites. In 2011 pakten de mannen uit met Twoo.com, dat Bogaert - die niet houdt van het woord ‘datingsite’ - het liefst omschrijft als ‘een plek om mensen te ontmoeten’. Het product bleek een schot in de roos. Haalde Twoo.com over een half jaar nog zo’n 5 miljoen unieke bezoekers per maand, dan zijn er dat momenteel al 8 miljoen.
Door die bezoekerscijfers mag Twoo.com zich bij de toptwee van datingsites wereldwijd rekenen en moet de site enkel nog match.com laten voorgaan, die elke maand zo’n 10 miljoen unieke bezoekers per maand aantrekt. ‘Maar die kunnen we ook wel inhalen. Ik ben ervan overtuigd dat we enorm veel potentieel hebben om nog veel groter te worden. Omdat we een goed gebouwd en snel product hebben. Zo steken wij bijvoorbeeld veel moeite in het ‘matchen’ van mensen. In tegenstelling tot veel concurrenten gebeurt dat bij ons niet alleen op locatie, geslacht en leeftijd. Wij kijken bijvoorbeeld ook naar opleidingsniveau en naar het klikgedrag van de bezoekers. Daardoor stellen wij hen mensen voor bij wie ze zich echt thuis voelen.’
‘Bovendien ligt onze site in het verlengde van het ‘online-leven’. Veel mensen willen andere vrijgezellen ontmoeten, maar hebben geen zin om op café iemand aan te spreken en te beginnen over het mooie weer. Via onze site gebeurt dat veel complexlozer. Als je ziet dat iemand op dezelfde school heeft gezeten bijvoorbeeld, heb je al meteen een onderwerp om over te praten.’
Tweede thuis in Londen
Naast hun kantoor aan het Emile Braunplein in Gent, openden Lorenz Bogaert en Toon Coppens een paar maanden geleden ook een kantoortje in de Soho-wijk in Londen. ‘In Gent hebben we goede ingenieurs zitten, maar goede marketing-mensen vinden, bleek iets anders. In Londen vind je die wel gemakkelijk. Maar ons hart blijft in Gent’, besluit Bogaert.
Bron:Nieuwsblad