Het bedrijf achter de sociale netwerksite Netlog wil een online mediagroep worden, via diversificatie en de ontwikkeling van nieuwe producten. Massive Media, zoals het bedrijf gaat heten, stelde vandaag alvast een nieuwe wedstrijd-, gaming-, en datingsite voor.
"Massive Media is een online mediagroep die mensen real-time samenbrengt, zowel op het web als via mobiele applicaties", aldus Toon Coppens en Lorenz Bogaert. Het bekendste merk, de sociale netwerksite Netlog, trekt naar eigen zeggen sinds april opnieuw meer gebruikers aan.
De gepersonaliseerde gameportal "Gatcha" heeft haar eerste applicaties klaar voor iPhone, iPad, Blackberry en Android. Het commercieel model werkt via advertenties en gebruikersbetalingen voor extra diensten. Gatcha bracht haar spelplatform ook uit via Facebook, produceert eigen spelen en verdeelt andere.
De twee maanden geleden gelanceerde datingsite Twoo "komt tegemoet aan wat netlog en de datingwereld mist". Gebruikers kunnen dagelijks vijf gratis berichten versturen, ongelimiteerd ’slim’ zoeken en ongelimiteerd spelen, extra diensten zijn betalend. Twoo telt ondertussen 350.000 gebruikers en wil op een jaar naar één miljoen.
Het online conversatieprogramma EKKO, in een 2.0 omgeving, wordt momenteel getest, maar werkt met door gebruikers aangemaakte publieke chatrooms. De site linkt bezoekers aan locaties, thema’s en vrienden en kan ook mobiel gaan.
Massive Media is voor 65% in handen van Netlog-oprichters Coppens en Bogaert. Het bedrijf bezit ook de wedstrijdsite kezoo.com en werkt samen met we7.com, een site om legaal muziek te downloaden. Daarnaast heeft Massive Media een participatie in de Nederlandse webwinkel 1dayfly.com.
Bron:Nieuwsblad