Je kunt het zo gek niet bedenken, of in de States is het een beroep. John Stonehill, bijvoorbeeld, is 'Koelkast Dating Expert'. Dat gaat zo: jij stuurt hem een foto van de koelkast van je date en Stonehill vertelt je wat voor soort vlees je in de kuip hebt.
De onlangs getrouwde John Stonehill had twintig jaar lang een gekke date-gewoonte: hij keek telkens in de koelkast van zijn mogelijke toekomstige. De bizarre routine ontstond toevallig. Een keer trof Stonehill zo'n puin/schimmelhoop aan in de koelkast van zijn date, dat hij moest vaststellen: 'deze vrouw is gek. Weg hier!'. Sinds dat moment las de zelfverklaarde 'Fridge Dating Expert' systematisch de persoonlijkheid van zijn dates af aan de hand van hun koelkastinhoud. 'Een koelkast kan je heel veel vertellen. Of iemand vaak sport, bijvoorbeeld. Of hoeveel hij of zij ongeveer verdient. Is de koelkasteigenaar chaotisch, of net heel netjes? Is dit de koelkast van een huiselijk type of een workaholic? Wat je eet en drinkt zegt ongelooflijk veel over jezelf.' Nu Stonehill zelf gelukkig getrouwd is, helpt hij op zijn blog onzekere daters. Op www.checktheirfridge.com leest Stonehill op verzoek de persoonlijkheid van je date, aan de hand van zijn of haar koelkast.
Volgens Stonehill moet deze koelkastinhoud een alarmbelletje doen afgaan:
- Een lege koelkast is een teken dat de eigenaar nooit thuis is en dus geen tijd heeft voor een serieuze relatie.
- Chaos in de koelkast betekent chaos in zijn/haar leven.
- Schimmel? Stank? Deze persoon heeft zijn of haar leven niet helemaal op orde. Ergens spoort er iets niet.
- Een foto van de ex op de koelkastdeur: deze koelkasteigenaar is nog niet klaar voor een nieuwe relatie.
- Ook als er meer voedsel voor huisdieren dan voor mensen in de frigo zit, kun je maar beter wegwezen: deze persoon geeft meer om dieren dan om mensen.
- Geen alcohol: alcohol in huis hebben wijst erop dat er vaak vrienden over de vloer komen en dat de koelkasteigenaar een goede gastvrouw of -heer is. Gekoelde champagne? Deze persoon houdt van een onverwacht feestje.
- Ketchup van een huismerk: kun je niet die paar extra eurocent opbrengen voor een degelijke tube Heinz, dan ben je aan de gierige kant volgens Stonehill.
- Veel halflege potjes van hetzelfde product: deze persoon is niet georganiseerd en wispelturig.
Bron:Nieuwsblad