Datingsites schieten als paddestoelen uit de grond. Het concept verschilt niet veel van de ouderwetse zoekertjes in de krant. Vermeld je naam, leeftijd en geef wat karaktereigenschappen op. Wie geïnteresseerd is, zal je contacteren. Het Nederlandse BrandDating probeert het op een andere manier. Op hun website stel je jezelf namelijk voor aan de hand van merken. Je kan op de site zowel lievelingsmerken als verfoeide merken opgeven.
Op zich lijkt het een goed idee, want merken zeggen vaak meer over iemand dan holle karaktereigenschappen zoals 'vriendelijk' of 'sportief'. Al kan je je natuurlijk afvragen of merken als Bauknecht of L'Oreal echt veel over iemand vertellen.
Ook bij sociale netwerken als Netlog en Facebook spelen merken een alsmaar belangrijker rol. Veel deelnemers uiten er zich als fan van een of ander product. Op Facebook is er bijvoorbeeld een actieve fangroep van meer dan 1.700 leden voor de speculoospasta van Lotus. Ook 'omgekeerde' fangroepen dienen er zich aan. Zo is er een groep die de pintjes van Maes maar niets vindt. Onder 'Maes = vis + zeepsop' spuien ze hun gal over het biertje. (ems)
In deze rubriek nemen we elke dag een opmerkelijk product onder de loep
Bron:Nieuwsblad