Daten met een merk

Datingsites schieten als paddestoelen uit de grond. Het concept verschilt niet veel van de ouderwetse zoekertjes in de krant. Vermeld je naam, leeftijd en geef wat karaktereigenschappen op. Wie geïnteresseerd is, zal je contacteren. Het Nederlandse BrandDating probeert het op een andere manier. Op hun website stel je jezelf namelijk voor aan de hand van merken. Je kan op de site zowel lievelingsmerken als verfoeide merken opgeven.

04/07/2008

Op zich lijkt het een goed idee, want merken zeggen vaak meer over iemand dan holle karaktereigenschappen zoals 'vriendelijk' of 'sportief'. Al kan je je natuurlijk afvragen of merken als Bauknecht of L'Oreal echt veel over iemand vertellen.

Ook bij sociale netwerken als Netlog en Facebook spelen merken een alsmaar belangrijker rol. Veel deelnemers uiten er zich als fan van een of ander product. Op Facebook is er bijvoorbeeld een actieve fangroep van meer dan 1.700 leden voor de speculoospasta van Lotus. Ook 'omgekeerde' fangroepen dienen er zich aan. Zo is er een groep die de pintjes van Maes maar niets vindt. Onder 'Maes = vis + zeepsop' spuien ze hun gal over het biertje. (ems)









In deze rubriek nemen we elke dag een opmerkelijk product onder de loep


Bron:Nieuwsblad



05/10/2013
De Nederlandse televisiezender RTL 5 pakt uit met een nieuw datingprogramma. In ‘Adam zkt. Eva’ krijgen singles de kans om elkaar op een onbewoond eiland naakt beter te leren kennen. ..
14/08/2013
Hoeveel je ook uitkijkt naar een date: een man kan het romantische onderonsje onbewust voor je verpesten. Deze dingen vind je heel vervelend. ..
08/01/2014
Omegle is net als Chatroulette een website waar je aan willekeurige vreemden gekoppeld wordt voor een babbel via chat of video. En net zoals op Chatroulette, vind je ook op Omegle heel wat pranksters..
04/10/2012
De bioscoop, het restaurant of een knusse bar... deze clichéplaatsen vermijd je liever als een creatieve indruk wil maken op je droomman. Wij zetten vijf dates op een rij waar mannen stiekem naar ..