Doorgaans adverteren luxemerken in modemagazines, maar dat vonden ze bij Diesel blijkbaar iets te conventioneel. Het Italiaanse label gaat daarom adverteren op pornosites als Pornhub en Youporn. "Want iedereen kijkt tegenwoordig porno, we kunnen daar maar beter eerlijk over zijn."
Zakelijk gezien is deze beslissing van Nicola Formichetti, artistiek directeur van Diesel, natuurlijk best slim gezien. Pornhub staat op nummer 64 in de lijst van meest bekeken (gratis) websites ter wereld, YouPorn staat op plaats 174. Door te adverteren op deze websites bereik je dus in één klap een gigantisch groot publiek dat je nooit had kunnen bereiken met een advertentie in een modemagazine.
"We gaan nog steeds adverteren in magazines omdat die belangrijk zijn, maar we moet wel durven kijken naar de plekken waar mensen tegenwoordig het vaakst vertoeven," vertelt Formichetti. "Dat zijn steeds vaker digitale schermen in plaats van papieren magazines. Het is tijd dat de advertentiemarkt zich daar ook aan aanpast."
Daarnaast gaat Diesel ook adverteren met ondergoedcampagnes op de datingapps Tinder en Grindr. Daarin lijkt trouwens meer en meer interesse te komen vanuit de modewereld. Zo was de meest recente show van de Britse ontwerper J.W. Anderson begin deze week nog live te bewonderen op Grindr, de datingapp voor homo's .
Bron:HLN