,,Je kunt geen leeftijd of sociale klasse meer plannen op de internetgebruiker. Het taboe van ontmoetingen via het internet is doorbroken'', zegt Alexis Dragonetti, directeur van de succesvolle ontmoetingsite www.rendez-vous.be, een van de weinige winstgevende internetbedrijven in Belgiƫ.
Rendez-vous is een pionier op het Belgische internetplatform maar houdt het bescheiden, niettegenstaande zijn 550.000 bezoekers per maand. ,,Onze site is winstgevend. Dit jaar maakten wij 15 procent winst na aftrek van belastingen op een omzet van 1 miljoen euro. Al van in het begin draaiden wij zonder verlies. Onze bedrijfsvoering was sober en is dat ook vandaag nog. We runnen de zaak met vijf hooggekwalificeerde mensen."
De datingsite behoort tot de Belgische top 10 van het aantal bezochte sites en tot de top 3 van het aantal bezochte pagina's. Alleen Skynet en MSN doen beter. ,,De gebruikers blijven gemiddeld 40 minuten bij ons. Dat is bijzonder lang. Users betalen enkel bij individueel contact met een andere persoon, surfen op onze site is gratis, net zoals het aanmaken van een profiel.''
,,Rendez-vous is geen klassieke en dure one to one -site, maar een gemeenschappelijk gebeuren. Daardoor willen wij veel mensen bereiken die weinig betalen voor de diensten. 120.000 interactieve gebruikers betalen 2 euro lidgeld. 85 procent van onze inkomsten zijn gelinkt aan de opbrengst van de abonnementen.''
Bron:Nieuwsblad